Lifestyle, ΥΓΕΙΑ

7 σπόροι για μια υγιεινή διατροφή

2015-08-20-02-35-33-pmΟι σπόροι είναι πλούσιοι σε βιταμίνες, μέταλλα, πρωτεΐνες, έλαια και άλλες απαραίτητες ουσίες για την ευημερία του σώματος μας. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παρασκευή smoothies, τσάι, ως σνακ.
Ανάμεσα στους πιο πλούσιους σπόρους σε ευεργετικές ιδιότητες είναι:

Σπόροι λιναρόσπορου – πλούσιοι σε ωμέγα 3, φώσφορο, μαγνήσιο και κάλιο. Συμβάλλουν στην πρόληψη ασθενειών του καρδιαγγειακού συστήματος, ευεργετικοί σε περιπτώσεις υπέρτασης και οστεοπόρωσης, με αντιοξειδωτικές ιδιότητες ενώ παράλληλα ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Χαρακτηρίζονται από ένα άρωμα που θυμίζει φουντούκι και γενικά Μπορούν να προστεθούν στο κέικ, το ψωμί ή απλά σε ένα milkshake.

Σπόροι κάνναβης – Πλούσιοι σε ασβέστιο, σίδηρο, κάλιο και βιταμίνη Ε Διευκολύνουν την ανανέωση των κυττάρων και την ορθή λειτουργία του ορμονικού συστήματος. Είναι μεταξύ των λίγων φυτικών πρωτεϊνών που παρέχουν στο σώμα μας τα αμινοξέα που χρειάζεται, είναι αντιοξειδωτικοί και έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λεκιθίνη. Στην κουζίνα είναι ιδανικοί στην αρτοποιία και τις σούπες.
Σπόροι ηλιοτροπίου- Πλούσιοι σε σελήνιο, κάλιο και φώσφορο. Συμβάλλουν στην πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων και την κυτταρική γήρανση ενώ ευνοούν τη διαδικασία της πέψης. Είναι εξαιρετικοί μετά από ένα ελαφρύ ψήσιμο στο τηγάνι και μπορούν να προστεθούν στη ζύμη του ψωμιού ή στη σαλάτα.
σπόροι κολοκύθας – Πλούσιοι σε ψευδάργυρο, ασβέστιο, μαγνήσιο και κάλιο. Μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα και συμβάλλουν στην πρόληψη των ασθενειών του προστάτη, την αρθρίτιδα και την οστεοπόρωση. Είναι ιδανικοί ως σνακ, για παράδειγμα ψημένοι με καρυκεύματα  ανάλογα την προτίμηση.

Σπόροι σουσαμιού – πλούσιοι σε ασβέστιο, φώσφορο και μαγνήσιο. Ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθούν στην πρόληψη της οστεοπόρωσης. Μπορούν επίσης να καταναλωθούν από άτομα που πάσχουν από κοιλιοκάκη και διαβήτη, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες και προσαρμόζονται για να χρησιμοποιηθούν στην αρτοποιία ή ως συνοδευτικό με βραστά λαχανικά.

Σπόροι Chia – Πλούσιοι σε ωμέγα-3, ασβέστιο και φώσφορο. Έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες , χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και δεν περιέχουν γλουτένη. Μπορούν να προστεθούν στο γάλα και το γιαούρτι με δημητριακά ή smoothies κάνοντας τη γεύση τους πιο μεστή ενώ είναι κατάλληλοι τόσο για αλμυρές όσο και γλυκές συνταγές.
Σπόροι ροδιού – πλούσιοι σε κάλιο, φώσφορο και βιταμίνη C, εμποδίζουν της οξείδωση της κακής χοληστερίνης συμβάλλοντας έτσι στην πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων. Η πρόσληψη λίπους είναι ελάχιστη και είναι ιδανικοί για να δώσουν μια ξινή νότα στις σαλάτες μας.


Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*